Üzleti feltételek (ÁSZF)

ÁSZF

Általános szerződési feltételek

  1. Bevezetés

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a www.hajtitapi.hu weboldalon (a továbbiakban: webáruház) elérhető szolgáltatások igénybevételének az igénybevevő (továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit. A webáruház használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a webáruházban elérhető tájékoztatások biztosítják. A Felhasználó ezen webáruház használatával mindenkor tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

 

  1. Általános rendelkezések, a szerződés alanyai

A webáruház üzemeltetőjének (továbbiakban: Szolgáltató) adatai:

Név: Kiss Tibor - egyéni vállalkozó

Székhely: 2310 Szigetszentmiklós, Akácfa körút 6/A

Adószám: 41938933-1-33

Számlavezető pénzintézet: Erste Bank Hungary Zrt.

Számlaszám: 11600006-00000000- 79369761

Nyilvántartási szám: 58176115

E- mail cím: info@hajtitapi.hu

Telefonszám: +36203919492

 

Felhasználó/Megrendelő: az a személy, aki a webáruházban bármely elektronikus szolgáltatásra regisztrál vagy a Szolgáltató részére megrendelést küld. (továbbiakban: Felhasználó)

 

  1. Fő tevékenység

479102 – Csomagküldő, internetes kiskereskedelem

 

  1. Felhasználási feltételek

4.1. Felelősség

A Felhasználó a honlapot kizárólag a saját kockázatára és felelősségére használhatja és elfogadja, hogy a www.hajtitapi.hu nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően. A www.hajtitapi.hu kizár minden felelősséget a honlap használói által tanúsított magatartásért és, hogy a Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért. A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse, továbbá a Felhasználó által a honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például hozzászólás) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a www.hajtitapi.hu jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni és ezekért felelősséget vállalni.

 

  1. A honlapon történő vásárlás

5.1. Megrendelés folyamata

A honlap online megrendelési lehetőséget biztosít a Felhasználó számára. A webáruházban a Felhasználó menüpontok segítségével böngészhet. A termékek kategóriarendszerbe sorolva találhatóak meg, mely kategória névre kattintva a benne szereplő termékek listája látható. A termék listáról a részletes termék oldal a termék nevére kattintva érhető el, itt tájékozódhat a megrendelni kívánt termék tulajdonságairól, áráról. A választott termék a "Kosárba" gomb segítségével helyezhető a kosárba, a gomb mellett beállítható a kívánt darabszám. A Felhasználó a kosár tartalmát jobb felső sarokban, a Kosár ikon segítségével tudja ellenőrizni. A "Kosár" gombon belül törölheti az adott tételt az X jellel, valamint a "Szerkesztés" gombra kattintva módosíthat a kívánt mennyiségen, méreten, díszdoboz és fülbevaló szükségességén. A Felhasználó a "Vásárlás folytatása" gombra kattintva folytathatja a vásárlási folyamatot. A hozzáférési adatok titokban tartásáért mindenkor a Felhasználó felelős. A Felhasználó felelős az adatai frissítéséért, valamint köteles a Szolgáltatónak mihamarabb bejelenteni, ha tudomására jutott, hogy az adataival harmadik fél visszaélt. A megrendelés következő lépéseként a Felhasználónak ki kell töltenie a fizetési és szállítási módot. A Felhasználó egy összefoglaló oldal segítségével ellenőrizheti minden korábban megadott adatát, a megrendelni kívánt termékeket, valamint azok mennyiségét. Amennyiben hibát észlel a megadott adataiban, a "Szerkesztés" gombra kattintva javíthat azokon. Ha minden adatot, kosárba helyezett terméket, mennyiséget megfelelőnek talál, akkor a "Megrendelés elküldése" gomb segítségével véglegesítheti rendelését. A rendelés véglegesítéséről a webáruházban, illetve e- mailben kap megerősítést. Amennyiben a megrendelés rögzítését követően (pl.: a visszaigazoló e- mailben) észlel hibás adatot, azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni a Szolgáltató felé. Regisztráció esetén a "Belépés" gomb megnyomását követően megjelenik egy "Adatok módosítása" menüpont, ahol a regisztráció során megadott adatait tudja módosítani, valamint a leadott megrendelésének adatait, és állapotát is nyomon követheti.

5.2. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

A Szolgáltató a Felhasználót 48 órán belül tájékoztatja a visszaigazolásról. Amennyiben ezt a Felhasználó 48 órán belül mégsem kapja meg, úgy a Felhasználó nem köteles átvenni a megrendelt termékeket. A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott személyes, szállítási és fizetési adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék/termékek nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés sorszámát, valamint a Felhasználó rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.

5.3. A szerződés létrejötte

A szerződés megkötésére kizárólag magyar nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak az irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, valamint szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/ EU irányelvének rendelkezéseit. A szerződés akkor jön létre, amikor a Szolgáltató 48 órán belül az automata visszaigazoló e- mailen felül küld a Felhasználó részére egy második, úgynevezett elfogadó e-mailt. A szerződés az ajánlat Szolgáltató általi elfogadásáról szóló külön e- mail megérkezésekor jön létre, és nem a megrendelés automatikus visszaigazolásáról szóló e-mail 48 órán belüli megérkezésével.

5.4. A szerződés iktatása

A honlapon keresztül kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azt a Szolgáltató nem iktatja, utólagosan nem teszi hozzáférhetővé.

5.5. Számla

A számláinkat a Shoptet Kft. számlázó rendszere segítségével állítjuk ki letölthető e-számla formátumban, melyek e-mail-ben vagy papír alapon a csomaggal együtt kerülnek kézbesítésre.

5.6. Fizetés

A fizetés módja történhet:

5.6.1. Előre utalással

Az előre utalás fizetési mód választása esetén a megrendelés elküldését követően a Szolgáltató ellenőrzi a megrendelni kívánt termék elérhetőségét. Ezt követően a visszaigazolással együtt vagy e-mail-ben megküldi a Felhasználó számára a vételár átutalásához szükséges információkat. A megrendelt termék kiszállításának megkezdése leghamarabb akkor történik meg, amikor az átutalt összeg a Szolgáltató részére beérkezik.

5.6.2. Bankkártyás fizetéssel

Barion-on keresztül ONLINE a webáruházban. Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

Mi az a Barion?

A Barion elektronikus fizetéseket lebonyolító szolgáltatás, amivel kényelmesen és biztonságosan intézheti vásárlásait bankkártyával az internetes oldalakon.

A Barion szolgáltatás üzemeltetője és nyújtója a Barion Payment Zrt., mely a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló elektronikuspénz-kibocsátó intézmény.

Személyes adatait ugyanaz a szoftver kezeli, ami a pénzét vagy bankkártya adatait is, így adatai ugyanolyan biztonságban vannak, mint a pénze. A szabvány értelmében a bankkártya hátoldalán található titkos kódját (CVC) nem tárolják.

További információért látogasson el a www.barion.com/hu/ weboldalra.

Fizetéskor elfogadott kártyatípusok:

  • Mastercard dombornyomott bankkártya
  • Maestro vésett bankkártya
  • Visa dombornyomott bankkártya
  • Visa Electron vésett bankkártya

 

5.7. Átvételi lehetőségek, szállítási módok:

5.7.1.  Magyar Posta Zrt.

Csomagjaink kiszállítását munkaidőben a Magyar Posta Zrt. végzi. A megrendelt termékek szállítási határideje 2-10 munkanap.

 

  1. Szavatosság 

6.1. Termékszavatosság

Termékszavatossági igényként a Felhasználó csak és kizárólag a hibás termék javítását vagy cseréjét kérheti. A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a Szolgáltató által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli, mely határidő eltelte jogvesztéssel jár.

A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltatóval) szemben gyakorolhatja. Az ingó dolog hibáját a Felhasználónak kell bizonyítania termékszavatossági igény érvényesítése esetén. A Szolgáltató kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta/hozta forgalomba, vagy a hiba a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető. A Szolgáltatónak elegendő egy okot bizonyítania a mentesüléshez.

6.2. Jótállás

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik. A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék a Fogyasztónak történő átadásának a napja. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

6.3. Szavatossági, jótállási igények érvényesítése

A szavatossági igényeit a Felhasználó a következő elérhetőségeken érvényesítheti:

Név: Kiss Tibor EV

Levelezési cím: 2310 Szigetszentmiklós, Akácfa körút 6/A

Telefonszám: +36203919492  

E- mail cím: info@hajtitapi.hu

 

  1. Panaszkezelés rendje

Webáruházunk célja, hogy a vásárlói megrendeléseket megfelelő minőségben, valamint azokat a vásárlók teljes megelégedettsége mellett teljesítsük. Amennyiben a Felhasználó panaszbejelentéssel kíván élni, akkor azt a következő elérhetőségeken nyújthatja be:

Név: Kiss Tibor EV

Levelezési cím: 2310 Szigetszentmiklós, Akácfa körút 6/A

Telefonszám: +36203919492  

E- mail cím: info@hajtitapi.hu

A Szolgáltató a telefonon érkezett panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja azt. Ha a Felhasználó nem ért egyet a panaszkezeléssel, vagy nem lehetséges a panasz azonnali kivizsgálása, akkor a Szolgáltató a panaszról, és az azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel, melynek egy másolati példányát e-mail-ben vagy postai úton elküldi a Felhasználó részére.

A Szolgáltató 30 napon belül írásban válaszolja meg a levélben – akár e-mail-ben, akár postai úton - beérkezett panaszt. Amennyiben elutasító a panasszal kapcsolatos álláspontja a Szolgáltatónak, azt minden esetben köteles megindokolni. A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 5 évig megőrzi, és azt az ellenőrző hatóságok kérésére bemutatja.

Amennyiben elutasításra kerül a Felhasználó panasza, úgy a Felhasználó kezdeményezheti a hatósági vagy Békéltető Testület általi eljárást.

Továbbá a Felhasználó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz is, melynek a kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben első fokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségeit itt találja: https://jarasinfo.gov.hu

A Felhasználónak panasz esetén lehetősége van továbbá a Békéltető Testülethez fordulni, mely szervezetnek a hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése.

 

  1. Egyéb

8.1. ÁSZF, árak módosítása

A Szolgáltató jelen ÁSZF-et, valamint a webáruházban forgalmazott termékek és szolgáltatások árait bármikor módosíthatja. Mindennemű módosítás a weboldalon történő közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes.

8.2. Technikai korlátok

A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető a Felhasználó internetes hálózatában, ami megakadályozza a honlap megfelelő működését, valamint a gördülékeny vásárlást.

8.3. Adatvédelmi szabályzat 

A www.hajtitapi.hu, mint Szolgáltató a Felhasználó által megadott személyes adatait csak és kizárólag a saját számlázási és könyvelési rendszerében használja, melyeket harmadik fél számára nem teszi hozzáférhetővé. Azonban a Felhasználó neve, címe, telefonszáma a kézbesítés idejére átadásra kerül a szállító cég (Magyar Posta Zrt.) részére.

A www.hajtitapi.hu minden részére átadott adatot bizalmasan kezel az Adatvédelmi Törvénynek megfelelően.

 

  1. Garancia

9.1. Vásárlástól való elállás joga

9.1.1 Elállási jog (45/2014.(II.26.) Korm. rendelet)

Jogszabály alapján indoklás nélküli elállási jog illeti meg a Felhasználót. Az elállási/felmondási idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amikor a Felhasználó vagy a Felhasználó által megjelölt, de a szállító cégtől eltérő harmadik személy átveszi a terméket. A Felhasználó a szerződés megkötésének napja és a csomag átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja az elállási jogát. Amennyiben a Fogyasztó élni kíván elállási/felmondási jogával, az arra vonatkozó elállás/felmondási szándéknyilatkozatát minden adattal hiánytalanul kitöltve köteles eljuttatni postai úton (2310 Szigetszentmiklós, Akácfa körút 6/A) vagy elektronikus levél formájában (info@hajtitapi.hu), mely nyilatkozatot a weboldal alján, az "Információk” menüpontban talál meg.

/elallasi-felmondasi-nyilatkozat-minta/

A Felhasználó haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül köteles visszajuttatni a sérülésmentes terméket.

A postázási költség abban az esetben terheli a Szolgáltatót, amennyiben sérült terméket kapott kézhez a Fogyasztó (a Fogyasztónak bizonyítania szükséges a termék sérült állapotát) vagy nem az általa kiválasztott termék került a Szolgáltató által kiszállításra. A csomag visszaérkezésétől számítva 14 napon belül köteles visszautalni a Felhasználó részére a Szolgáltató az összeget előzetes egyeztetést követően. A visszatérítést mindaddig visszatarthatja a Szolgáltató, amíg a termék vissza nem érkezik vagy nem került leigazolásra a termék visszaküldésének ténye. A termék visszaküldésének szállítási költségét a Felhasználó viseli.

9.2. A webáruház elállása a megrendeléstől visszajelzés hiányában

Amennyiben a Felhasználó nem teljesíti a megrendelt termék/termékek ellenértékét, - beleértve a szállítási költséget is, amennyiben felmerül - a vásárlás véglegesítésétől számított 7 munkanapon belül, akkor a Szolgáltató egyoldalúan, indoklás nélkül elállhat a teljesítéstől.
 

  1. Záró rendelkezések

A Szolgáltató, mint webáruház fenntartja magának a jogot, hogy az ÁSZF tartalmát részben, vagy egészben a Felhasználó értesítése mellett bármikor egyoldalúan módosítsa. Az ÁSZF és annak mindenkori módosítása a közzététel időpontjában lép hatályba.

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) hatályba lépésének ideje: 2023.05.28.